MARKETING AUTOMATION ANALIST PROMOVENDUM DORDRECHT (32-40 UUR)

PLAATS: DORDRECHT

NIVEAU: JUNIOR/MEDIOR

SLUITINGSDATUM: 1 DECEMBER 2019

OVER PROMOVENDUM
Promovendum is onderdeel van de CAK Groep: een succesvolle speler in de verzekeringsbranche, met verschillende producten, merken en platformen. Met ruim 220 collega’s zijn we elke dag bezig om het leuker en beter te maken voor onze 300.000 klanten. Ons kantoor is gevestigd aan de Oude Maas in Dordrecht en is goed bereikbaar met de auto, het ov en de fiets. We zijn een informele organisatie, waarin je de vrijheid hebt om ideeën aan te dragen.
DE BAAN

Jij gaat ervoor zorgen dat we meer uit onze marketingdata halen! Dit zowel uit onze online als offline data en zowel uit interne als externe data. Naast het doen van analyses, dashboards maken en machine learning toepassen, ga je ook (online) marketingacties automatiseren!

Een voorbeeld: 
Waar we al wel conversiekansen voor ontvangers van e-mailings kunnen voorspellen, moeten we nog handmatig e-mailingselecties importeren in ons e-mailingsysteem. Dat zien we graag anders! Daarom ga jij met collega’s het maken van de selecties automatiseren. Hoe? Via de api koppeling van ons e-mailingsysteem kunnen we automatisch e-mailings gaan verzenden, naar de juiste ontvangers op het juiste moment. Daarna volgt uiteraard het verbeteren van de voorspelmodellen en selecties.

Een ander voorbeeld: 
Om goed gevonden te worden in Google zetten we blogartikelen en andere webcontent in en we adverteren op zoekwoorden in Google. Over zoekwoorden is veel data beschikbaar. Ook waar we nog niet op adverteren! Denk aan maandelijks zoekvolume, zoektrends, concurrentie (organisch en betaald), conversiepercentages en advertentiekosten. Op dit moment doen onze content marketeers en campagnespecialist via online tools nog ‘handmatige zoekwoordanalyses’. Dat kan natuurlijk slimmer! Als we data uit diverse tools combineren en er marketinganalyses op los laten, kunnen we veel beter kansen spotten en hiermee effectiever adverteren en onze websites uitbreiden. En voor de verdere automatiseringen kunnen we via scripts in Google Ads automatisch gaan adverteren op zulke zoekwoorden en automatisch biedingen aanpassen. Uiteraard kunnen bij zulke analyses conversieattributiemodellen niet ontbreken.

We kunnen nog vele andere voorbeelden noemen, maar als je inmiddels al een glimlach op je gezicht hebt, dan wordt het tijd om verder te praten met een kop koffie (of thee)!

JOUW PROFIEL
  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in Marketingdata;
  • Minimaal 2 jaar ervaring als Marketing Intelligence Analist, Marketing Data Analist of een vergelijkbare functie;
  • Passie voor marketingdata en automatisering;
  • Commercieel inzicht om snel kansen te spotten;
  • Sterk analytisch vermogen;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Ervaring met Tableau en R is een grote pré.

WAT WE BIEDEN

  • Een prachtuitdaging binnen een informele organisatie;
  • Een inspirerende en informele werkomgeving met leuke collega’s;
  • De mogelijkheid om je verder te ontwikkelen;
  • De vrijheid om mee te denken en ideeën aan te dragen;
  • Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • Een goed salaris en leuke bedrijfsfeesten;
  • Extra voordelige verzekeringen, reiskostenvergoeding en een goede pensioenregeling;
  • Gevulde koelkasten en elke dag vers fruit;
  • Een rooftop restaurant waar je voordelig kan (avond)eten.
Share This