ONLINE MARKETING MANAGER ANWB RIJOPLEIDING

PLAATS: EINDHOVEN

NIVEAU: MEDIOR/SENIOR

SLUITINGSDATUM: INGEVULD

OVER ANWB RIJOPLEIDING
Zoek jij een nieuwe uitdaging bij een jong en ontzettend hard groeiend e-commerce bedrijf, met informele sfeer en veel ruimte om je ideeën te pitchen? Dan zijn wij op zoek naar jou! ANWB Rijopleiding (100% dochter van ANWB) is met 53 vestigingen en meer dan 500 medewerkers de grootste rijopleiding franchise organisatie van Nederland. Teneinde de groei en het rendement verder uit te breiden zijn wij voor de afdeling Sales en Marketing direct op zoek naar een Online Marketing Manager.
DE BAAN (40 UUR)
De belangrijkste werkzaamheden zijn;

  • Je denkt mee over de strategie en operationaliseert alle marketing en promotie activiteiten voor rijopleidingen en verkeerstrainingen (SEA, SEO, CRO), met als doel een positieve bijdrage te leveren aan merkbekendheid, consumentenervaring, verkopen en product portfolio. Het betreft alle online en offline campagnes zowel voor wat betreft content zoals teksten, slogans en beelden.
  • Je stuurt aan en werkt samen met online specialisten binnen de ANWB, reclamebureaus en andere uitvoerders.
  • Je bent data driven en continue bezig met optimalisatie van online pagina’s en marketing activiteiten (CTR, conversie, CPL) en technical performance op basis van analyse van beschikbare databronnen.
  • Je bent deels strategisch bezig en deels operationeel. Ook medeverantwoordelijk voor het marketing budget door het vergelijken van de werkelijke resultaten met de prognoses.
  • Je levert heldere en begrijpbare rapportages en insights over meest recente en relevante online ontwikkelingen t.b.v. lead generatie en CPL optimalisatie. Ontwikkelen van nieuwe product/markt concepten. Actief monitoren van de markt en op basis van verkregen consumenten en concurrenten insights bijdragen voor het wijzigen en implementeren van de communicatie, product proposities, prijs en product strategie.
  • Je bent een volwaardig contactpersoon voor interne afdelingen en derden zoals bureaus, partners en affiliates en je bent een kei in stakeholder management en bruggen bouwen. Dit is een werkplek binnen een jong, informeel en ambitieus commercieel data minded team met specialisten op verschillende vlakken

 Je rapporteert aan de Manager Marketing & E-Commerce.

JOUW PROFIEL
  • Je beschikt over in ieder geval HBO werk- en denkniveau (bij voorkeur met marketing specialisatie) en bent echt een teamplayer;
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in online marketing binnen een A-merk organisatie of een reclame- communicatiebureau;
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring met online business en media en goede kennis van SEO, SEA, Analytics, FaceBook advertising, retargeting, affiliate, display, social media, A/B testing, usability, funnel management;
  • Een organisatorisch talent voor klantgerichtheid, creativiteit, ambitie, samenwerken en innovatie met potentieel om door te groeien;
  • Analytisch, cijfermatig en conceptueel sterk;
  • Hands-on mentaliteit;
  • Hoge scores qua persoonlijkheid op: probleemoplossend vermogen, commercieel instinct, doel- en resultaatgerichtheid, betrokken teamplayer, communicatief vaardig, doortastend kritisch, nauwkeurig.
Share This