ONLINE PERFORMANCE MARKETEER TILBURG

PLAATS: TILBURG

NIVEAU: MEDIOR

SLUITINGSDATUM: 20 NOVEMBER 2018

OVER SMARTWARES GROUP
Je gaat werken in een organisatie met veel internationale collega’s en met collega’s vanuit de directe omgeving van Tilburg; aan accenten geen gebrek. Smartwares als bedrijf is in korte tijd gegroeid tot een bedrijf met meer dan 350 medewerkers. Dit maakt Smartwares een bedrijf met een nog van oudsher informele bijna familiaire sfeer met de kansen van een grote organisatie. We bieden onze producten aan onder onze eigen merken (o.a. Princess, Tristar, Smartwares, Topcom, Home Wizard), maar ook als private label merk voor retailers wereldwijd. Uitdagingen heb je hier voldoende en hard werken wordt gecombineerd met een goede sfeer.
DE BAAN (40 UUR)
Als Online Performance Marketeer ben je het creatieve brein binnen het online team en ben je medeverantwoordelijk voor de realisatie van de commerciële doelstellingen. Je bedenkt, organiseert en coördineert internationale promoties voor onze merken op online platformen als Amazon en Bol.com. Je bepaalt hoe we nieuwe producten lanceren om zo de online verkoop van onze innovaties zoveel mogelijk te stimuleren. Daarnaast is ook review marketing zeer belangrijk; je coördineert bestaande review processen om de juiste reviews te verkrijgen en zet nieuwe initiatieven op (b.v. bloggers, vloggers etc.) om nog meer reviews voor onze producten te kunnen generen.

 

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en implementeren van een goed doordachte en met de lokale sales teams afgestemde online marketing kalender die alle online initiatieven gedurende het jaar in kaart brengt en het gehele online team van richting voorziet;
  • Je zet nieuwe internationale en lokale promoties op bij onze belangrijkste klanten, werkt deze uit van A tot Z (thema’s, timings, content, type promotie, etc.) en zorgt voor een strakke uitvoering waarbij iedereen weet wat van hem of haar verwacht wordt;
  • Je biedt proactief ondersteuning aan de online accountmanagers en neemt ze tijdig mee in de nieuwe initiatieven die vanuit het hoofdkantoor worden opgezet;
  • Je hebt dagelijks contact met de lokale sales teams, Category Management en Marketing & Design. Samen ben je verantwoordelijk voor een optimale online presentatie van onze merken en producten;

 

JOUW PROFIEL
  • Je enthousiasme en passie voor online sales combineer jij met een afgeronde opleiding op HBO/ WO niveau;
  • Je hebt twee of meerdere jaren relevante werkervaring in een online omgeving;
  • Je houdt van verandering, brengt anderen graag in beweging en bent niet bang om fouten te maken;
  • Je weet je creatieve vaardigheden optimaal te combineren met een gestructureerde en analytische aanpak;
  • Je brengt commercieel inzicht en daadkracht samen en krijgt energie van het opzetten en tot een goed einde brengen van nieuwe initiatieven;
  • Je kunt goed luisteren, bent communicatief sterk en onderhoudt graag goede relaties met je collega’s;
  • Je bent flexibel, hebt een hands-on instelling en pakt graag door;
  • Je bent een self-starter en kunt daarnaast ook heel goed in teamverband werken;
  • Je hebt een goede beheersing van Microsoft Office en bent bekend met CMS-systemen;
  • Kennis van Microsoft Dynamics NAV, Magento en andere CMS-systemen zijn een pré;
  • Je hebt een uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse én Engelse taal;
  • Je bent 40 uur per week beschikbaar;

 

Share This