MARKETING INTELLIGENCE COÖRDINATOR EASYFAIRS/EVENEMENTENHAL

MARKETING INTELLIGENCE COÖRDINATOR EASYFAIRS/EVENEMENTENHAL

Marketing Intelligence Coördinator in de wereld van evenementen en beurzen bij één van de topwerkgevers in dit segment.

PLAATS: GORINCHEM OF HARDENBERG

NIVEAU: MEDIOR

SLUITINGSDATUM:  21 NOVEMBER 2017

OVER EASYFAIRS/EVENEMENTENHAL

Evenementenhal en Easyfairs zijn twee bedrijven die Nederland veroveren met onderscheidende events. De twee organisaties hebben elkaar vorig jaar gevonden en besloten de krachten te bundelen. Dat doen we met de missie om wereldwijd communities te dienen. En met het streven toonaangevend te zijn op het vlak van ‘marketing en technologie’ en talentontwikkeling.

Zeer opwindende tijden voor de meetings- en evenementensector, maar ook voor nieuw talent!

DE BAAN

Voor de centrale Marketing, Intelligence & Technology (MIT) afdeling zijn wij op zoek naar een Marketing Intelligence Coördinator, die zal werken voor onze landelijke events en het bestaande MI team (2 collega’s) komt versterken. De vaste standplaats voor deze functie is Gorinchem of Hardenberg (afhankelijk van de woonplaats van de kandidaat). De Marketing Intelligence Coördinator is in de eerste plaats verantwoordelijk voor de analyse en rapportage van de Easyfairs Evenementenhal events. Op jaarbasis worden er circa 80 beurzen en evenementen georganiseerd en deze worden stuk voor stuk geëvalueerd. Hoeveel bezoekers hebben we ontvangen, via welke kanalen hebben ze zich ingeschreven, hoe tevreden waren zij? Dit is slechts een greep uit de vragen die wij beantwoord willen zien . Lijkt het jou leuk om hier je tanden in te zetten, lees dan snel verder!

JOUW PROFIEL

  • Bij voorkeur heb je ervaring in het verwerken en rapporteren van data; een achtergrond in marktonderzoek is een grote plus;
  • Je hebt een zeer goede kennis van Microsoft Office pakketten;
  • Ervaring met Social-, digital en mobile media  is een must;
  • Met een sterke technische en analytische geest, denk je toch steeds vanuit een marketing en business-gedreven perspectief;
  • Je bent goed georganiseerd, stipt en werkt zeer accuraat;
  • Je bent een teamspeler;
  • Goede kennis van de Engelse taal (schriftelijk en mondeling);
  • Je hebt minimaal een HBO opleiding gevolgd en bent toe aan je 2e stap .

JUNIOR MARKETEER (32 UUR) ALCREDIS

JUNIOR MARKETEER (32 UUR) ALCREDIS

Uitdagende marketingbaan in de lease- en financieringswereld bij Alcredis in Vianen.

PLAATS: VIANEN

NIVEAU: JUNIOR

SLUITINGSDATUM: 01 DECEMBER 2017

OVER ALCREDIS
Alcredis Finance is de lease- en financieringsmaatschappij van de Louwman Groep. Haar kernwaarden zijn: respect, passie, klantgericht en aanpakken! We zijn een hecht team met een prima werksfeer, waarbinnen je gestimuleerd wordt en de mogelijkheid krijgt om je kwaliteiten verder te ontwikkelen. Iedereen binnen Alcredis draagt bij aan een beter eindproduct. De afdeling Marketing, Communicatie & Productontwikkeling stimuleert de interne en externe communicatie en ontwikkelt effectieve marketingcampagnes en producten om leads te genereren. Het team bestaat uit zes medewerkers.
DE BAAN
Jij creëert uitstekende nieuwsbrieven en content. Je publiceert die content op onze digitale kanalen. Je beheert ook een deel van die content op onze interne en externe websites. Je hebt ervaring in het maken van concurrentievergelijkingen en analyses. Je schrijft gemakkelijk, foutloos en helder: redactionele stukken en nieuwsbrieven. Je regelt drukwerk, promotiemateriaal en advertenties. Je bent een meester in het maken van klantprofielen, afgeleid vanuit de databronnen. Je denkt actief mee hoe we deze groepen gaan benaderen met campagnes. Je bent het eerste aanspreekpunt van onze accountmanagers en dealers voor marketingcommunicatieve vraagstukken. Daarnaast ondersteun je waar nodig op de afdeling.
JOUW PROFIEL
  • Afgeronde HBO Marketing opleiding;
  • 2 jaar werkervaring met marketingcommunicate zoals hiernaast beschreven;
  • Affiniteit met de financiële branche is een grote plus;
  • Energiek, creatief, gefocust op resultaat;
  • Goede kennis van Microsoft Office (Excel, Powerpoint, Word);
  • Basiskennis van Copernica of een vergelijkbaar programma.

SENIOR TRADE MARKETEER BOBOTI GLOBAL SERVICES

SENIOR TRADE MARKETEER BOBOTI GLOBAL SERVICES

PLAATS: OOSTERHOUT

NIVEAU: SENIOR

SLUITINGSDATUM: 15 DECEMBER 2017

OVER BOBOTI GLOBAL SERVICES

Boboti is een marketing- communicatiebureau in Oosterhout en bestaat uit een hecht team van verschillende specialisten.

Dagelijks werken wij aan uitdagende vraagstukken op het gebied van branding, positionering en propositie in de groensector. Wij gaan voor campagnes die inspelen op lokale gebruiken en gewoontes, passend bij het merk en bovendien onderscheidend zijn. We stellen het doel centraal en schromen er niet voor om externe specialisten in te huren waar nodig.

Wij geloven in groeien, nóg beter worden in waar je al goed in bent. Daarom dagen we onze talenten uit en ruimen we tijd in voor persoonlijke ontwikkeling. We zetten samen lachend die extra verrassende stap waarom niemand heeft gevraagd. We geven altijd verrassende nieuwe inzichten en energie.

Boboti werkt voornamelijk voor 1 merk, te weten CANNA. CANNA is een producent van hoogwaardige mest- voedingsstoffen, groeimediums en additieven voor planten en biedt verschillende teeltoplossingen aan om thuis een diversiteit aan gewassen te telen. CANNA doet dit al meer dan 20 jaar en is marktleider in een groot aantal landen. Binnen deze internationale organisatie streven we naar optimale merkbeleving, waarbij naast de kwaliteit de klant

DE BAAN (36 UUR)
De organisatie is marketing gestuurd en de expertise is decentraal georganiseerd in het land zelf. In de markten die (nog) niet groot genoeg zijn om een eigen marketeer in dienst te hebben, wordt een beroep gedaan op de kennis en kunde van de trade marketeers van Boboti. Een land kan een aanvraag doen voor de inzet van een marketingprofessional. Als Senior Trade Marketeer zul je je dan gaan verdiepen in die specifieke markt, land, cultuur en gebruiken. Tevens analyseer je de concurrenten en doelgroepen. Naast deskresearch zal dit veelal inhouden om de landen fysiek te bezoeken en daar onderzoek te verrichten. Je onderzoekt de marktbehoefte, bekijkt waar de kansen liggen en speelt hier op in door middel van een marketingplan met daarin concrete campagneadviezen en bijbehorende budgetten. Dit is gericht op het optimaliseren van de positie van het productassortiment van CANNA.
JOUW PROFIEL
  • Je hebt meerdere jaren ervaring in strategische trade marketing. Je hebt dus al laten zien dat jij het snapt en beschikt over tastbare successen.
  • Je bent ervaren en gepassioneerd in het maken van analyses en marketingplannen voor diverse landen.
  • Je kunt je inleven in de andere culturen en doelgroepen en dit inzetten om ons merk te verstevigen. Je hebt dan ook een uitmuntende beheersing van de Engelse en Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je houdt je graag bezig met uitdagende vraagstukken op de gebieden van positionering, branding en doelgroep benadering in verschillende landen.
  • Je kunt trends monitoren en vertalen naar bruikbare concepten en creatieve ideeën.
  • Je staat voor je marketingplan en kunt anderen hiervoor warm laten lopen.
  • Je bent een gedreven en enthousiaste marketeer die tot bloei komt in een dynamische omgeving en dit weet over te brengen op de collega’s.
  • Je denkt strategisch maar schiet net zo vrolijk in de operatie als de situatie daar om vraagt.
  • Je bent communicatief en sociaal vaardig, een echte relatiebouwer en teamplayer, maar je kan ook goed zelfstandig organiseren.
  • Hbo werk- en denkniveau en zeker een diploma in een relevante opleidingsrichting helpen je om bij ons te slagen.
  • Je hebt een flexibele houding en bent bereid om naar het buitenland af te reizen. In overleg zal de duur van de buitenlandse trips worden vast gesteld. Dit kan voor een langere periode zijn.

MARKETEER EASYFAIRS EVENEMENTENHAL

MARKETEER EASYFAIRS EVENEMENTENHAL

Super marketing job in de wereld van evenementen en beurzen bij één van de topwerkgevers in dit segment.

PLAATS: GORINCHEM

NIVEAU: MEDIOR/SENIOR

SLUITINGSDATUM: 30 OKTOBER 2017

OVER EASYFAIRS

Easyfairs Evenementenhal heeft een prominente positie veroverd als partner voor (industriële) vakbeurzen en evenementen… face-to-face, maar zeker ook als online platform in zaken doen. Dat is gelukt met een uitgebalanceerd team van gedreven en creatieve professionals die het verschil maken binnen een onderscheidend en betrouwbaar merk. En nu willen we verder!

DE BAAN

In deze mooie functie van marketeer krijg je de vrijheid om op eigen wijze invulling te geven aan de marketingstrategie en positionering van belangrijke beursconcepten binnen Easyfairs Evenementenhal. Je bent in staat om deze beursconcepten als merk te bouwen. En dan moet je begrijpen hoe je een relatief onbekende naam, vooruitstrevend en een tikkeltje rebels in de markt zet.

Daarvoor heb je veel creativiteit, lef en doorzettingsvermogen nodig. Wij beschikken over uitstekende tools en ook je budget is toereikend, maar nog steeds ligt de essentie voor ons in het raken van de juist snaar met vernieuwende en doortastende campagnes.

En juist daar ligt voor jou de uitdaging. Je vindt het dus vanzelfsprekend buiten de kaders te denken en schroomt niet contacten te leggen met potentiële exposanten en bezoekers. Zij zijn namelijk een belangrijke bron van informatie en vormen de sleutel naar jouw succes. Bovendien ben je een uitstekend onderhandelaar en dus in staat goede deals te maken met media partners. Dat doe je op het scherpst van de snede, maar je begrijpt dat een goede en langdurige relatie van grote waarde is.

En verder?

Wij denken dat je in deze rol het optimum moet weten te bereiken tussen marktanalyse en de vertaling naar haalbare en werkbare campagnes. Je bent dus niet alleen marketeer, maar een projectmanager (in spé) die marketing moeiteloos afwisselt met de operationele uitrol van evenementen. Is je interesse gewekt en voldoe je aan de onderstaande criteria, dan nodigen wij je van harte uit om bij ons te solliciteren.

JOUW PROFIEL

  • Afgeronde Bachelor of Master;
  • Min. 4-6 jaar ervaring in een marketingrol;
  • Projectmatig, resultaatgericht en communicatief sterk;
  • Energie, zin in succes, kartrekker.